|
V 80-tých
letech pracuje bývalá manželka P. Jandy shodou okolností v produkci Supraphonu,
kde se rozhoduje kdo vydá desku a také, které studio desku natočí. Když
Supraphon začne proplácet za natočení LP desky 72.000,-Kč, nahrávají kapely
i ve studiu P. Jandy, který říká, že jim pomáhá, sází na své jméno a znevažování
výsledků práce jiných, které neumí dohnat. Mají vycházet i již natočené
nahrávky kapel mj. z mého studia. |
|
1992
- Petr Janda se stává předsedou výboru OSA, dochází k transformaci OSA, začíná právní chaos OSA. |
|
4.3.1993 -
P. Janda jedná za subjekt OSA 023531 zrušený v roce 1992 a podepisuje
smlouvu OSA s ČT (ukázka - první a poslední strana). |
|
30.12.1993,
po neřešení mých reklamací
na neproplácení za užití hudby, podávám
proti OSA první žalobu na léta 1990, 1991 a 1992, která se dosud neprojednává. |
|
Na valném
shromáždění OSA 19.2.1994, ohledně finančního hodnocení různých druhů užití
hudby, P. Janda znevažuje hudbu jiných autorů, která prý
nemá s archivní hudbou nic společného - "pidlikání"
pod počasím a teletextem (mj. Mozart, Bach, Ježek, Presley - později OSA
tvrdí, že tito autoři zneužili svého postavení v ČT a hlásili sami sebe). |
|
Zřejmě koncem
roku 1994 vznikají první (?) falzifikáty hlášení
mé hudby, údajně s mým vlastnoručním podpisem, které OSA vytrvale používá.
Mé protesty a žádosti o
prošetření Petr Janda, členové vedení
OSA, Česká televize (viz. falzifikáty - JUDr.
Wünschová byla do r. 1998 ved. právního útvaru ČT, řídila útvar styku ČT
s OSA) i Ministerstvo kultury
ČR (JUDr. Wünschová byla v r. 1998-2001 náměstkyní ministra) - ignorují.
Poznámka: JUDr. Wünschová, zodpovědná za nehlášení,
čili neproplácení hudby užité v ČT
jejím skutečným autorům (náplň mých žalob proti OSA), je od
1.6.2002 ředitelkou OSA. |
|
1995 P. Janda
je spoluzakladatelem "Iniciativy na ochranu českého hudebního trhu"
(ml. slovo Kalousek 8.5.1995) a požaduje uzákonění
povinného užívání 40% české hudby. Tato aktivita se setkala s velkou
kritikou ( J. Černý Radio ECHO - Janda fuj,
V. Železný NOVA - jen když
je písnička česká, má nárok být vysílána). |
|
17.6.1995
valné shromáždění OSA - jeho předsedající Petr Janda znemožňuje jakékoliv
připomínky před hlasováním o změnách ve vyúčtovacím řádu navržených jeho
výborem. Ihned žádám
o uvedení této situace do zápisu z valného shromáždění (11.12.1995 mně
P. Janda odepsal, že zápis
z valného shromáždění OSA se nedělá). |
|
Září 1995 - je přerušeno mé
prvé soudní proti OSA pro chaos v
právním zázemí OSA. |
|
Říjen 1995 - OSA
tajně blokuje můj honorářový účet, dle ředitele
OSA rozhodnutím Jandova výboru. |
|
11.12.1995
- předseda výboru OSA Janda mně odepisuje
na můj dopis ze 17.6.1995,
že zápis ze schůze valného shromáždění OSA se nedělá, píše o podkresu,
na který jsem se neptal a reaguje na vlastní smyšlenky. |
|
9.1.1996 -
žádám o zvukový záznam schůze,
který se prý pořizuje (OSA nikdy nevyhověl), vysvětluji předsedovi výboru
OSA co je podkres. |
|
24. a 26. ledna 1996 rozhodují
dva senáty Městského soudu v Praze, že OSA
od října 1992 právně neexistuje. |
|
29.1.1996
vysílá ČT pořad NADORAZ
o neproplácení autorům za užití jejich
hudby a chaosu v právním zázemí OSA.
Janda v pořadu prohlásil, že
nemá podpisové právo
(k organizaci vybírající stamiliony Kč), dle výpisu OSA
47114312 je však opak pravdou. (Od 22.1.1996 je paralelně
činná další "Jandova" OSA 63839997, ačkoliv dostane licenci až 30.4.1996.) |
|
2.2.1996 tisková konference OSA - Janda,
Chrastina, Andršt
a Slanina mne
napadají za to, co se nikdy nestalo a co si pro ten účel sami zcela vymysleli.
Novináři se dovídají, že problém není v neproplácení hudby a právním chaosu OSA, ale v tom,
že Jiří Hradec, jehož hudba
se nikde nepoužívá, zneužívá svého pracovního postavení v ČT, s
členy jím organizované
skupiny hrají sami sebe v noci, kdy národ spí, v novém pořadu Teletext
a okrádají tím ostatní. Pozn.: o "novém" pořadu Teletext s hudbou
(který nebyl a nemohl být součástí mých žalob na období 1990 - září 1993,
neboť existoval až od října 1993) Janda přednášel již na valném shromáždění
OSA v únoru 1994 -
pidlikání. |
|
Lžívé konstrukce
Jandy a dalších prolhaných představitelů OSA novináři převzali a rozšířili
na veřejnosti. Příklad: Práce, Blesk. |
|
7.2.1996
- ředitel OSA 023531 (zrušeno
v roce 1992) JUDr. Slanina mne zve na výbor
OSA kvůli mým údajným nepravdám v pořadu ČT NADORAZ,
připouští možnost mého písemného vyjádření. |
|
12.2.1996 písemně žádám o veřejnou omluvu
za lživá tvrzení představitelů OSA na tiskové konferenci OSA. |
|
20.2.1996
P. Janda a členové vedení výboru OSA 47114312 píší lživý dopis zastupovaným
- manipulace s fakty a umně vykalkulované smyšlenky - obelhávání
tisíců adresátů, hudebních autorů, dramaturgů, režisérů, mj. uživatelů
mé hudby. |
|
4.3.1996 žádám o předložení důkazů,
nebo omluvu a odstoupení původců dopisu se zasláním nového dopisu původním
adresátům. Mj. jasně uvádím, že Teletext není a ani
nemohl být předmětem mých nároků, neboť v mnou žalovaném období neexistoval,
nikdy jsem nebyl zaměstnancem ČT, atd. |
|
21.3.1996
radio Frekvence 1 - P. Janda,
L. Andršt a P. Růžička (ORM) dezinformují
veřejnost, vymýšlejí si o mně cokoliv záporného. |
|
4.4.1996
"Petr Janda-muzikant" mně píše "srdečně a beze zloby" - mé žádosti neřeší, reaguje
na své vlastní fikce, k vysvětlení jeho šíření lží o mé osobě se dozvídám,
že je jaro, ptáci a pupence. |
|
14.4.1996 zasílám doporučené
dopisy všem 47 členům orgánů OSA s přílohou ze dne 4.3.1996.
|
|
30.4.1996 odpovídá pouze
Pavel Chrastina, že je o všem dostatečně
informován - a hned po té vydává začátkem května 1996 svůj vykalkulovaný likvidační
článek o mně ve Zpravodaji OSA, postavený na mých údajných - čili smyšlených
- nárocích za Teletext, z kterých dovozuje mou nemorálnost. U soudu se nyní
P. Chrastina pokouší schovat za údajný názor výboru OSA, jehož členové
se mně za své cílené zlovolné skutky nikdy neomluvili a vzniklou újmu nenapravili. |
|
15. červen
1996 - valné shromáždění OSA, P. Janda zahájil schůzi s tím, že jde o prvé
valné shromáždění nového subjektu OSA, které svolal přípravný výbor
(pozn: alespoň tři osoby, nejméně jedna starší 18-ti let, které dostaly
v rozporu s Autorským zákonem
s předstihem dne 30.4.1996 licenci
od Ministerstva kultury). Přítomní
převáděli na nový subjekt OSA majetek, práva a povinnosti z
OSA 47214312 (neexistující
IČO). Na mou žádost z 12.4.1996 o uvedení
mých zkušeností jako bod programu schůze OSA nereagoval a tají ji (až během
schůze, po námitkách z pléna si ředitel OSA Slanina
"vzpomene"). Michal Prokop, bývalý náměstek ministra
kultury, sděluje, že MK dávno vyzývalo OSU, aby si dala do pořádku registraci,
to, že nesmím do místnosti (ml. slovo Janda) považuje Prokop za skandální.
Před začátkem schůze jsem tedy přítomným rozdal svou Zprávu
o OSA a odešel z místnosti. Vedení OSA usiluje
o opovržení nad mými údajnými skutky, které si k tomu účelu toto vedení
samo vymýšlí. Výbor
OSA se pokouší o mé vyloučení, obelhává přítomné, používá podvrhy.
Petr Janda všem typicky vemlouvavě lže, že vlastnoručně
vyhotovuji hlášení Teletextu a hlásím sám sebe (nikdy je nikdo
nepředložil), Václav Babula lže, že pořad ČT Nadoraz byl o Teletextu, vystupoval jsem v něm prý jako
ukřivděný za Teletext a hned autory třídí na opravdové muzikanty a teletextové.
Klusák fabuluje, že jsem byl pozván na prosincovou tiskovku OSA, ale nepřišel
jsem (byla v únoru, nebyl jsem pozván a přišel jsem),
Karel Vágner zoufale opakuje, že za vše můžu já, protože jsem
nepřišel na výbor (který nereaguje
na mé dopisy a žádosti o omluvu), atd. Pokus členů
výboru OSA o mé vyloučení o 1 hlas neprošel. 50% přítomných dospělých
osob z oboru vnímalo lži a dezinformace OSA jako fakta. |
|
Od roku 1996
mne OSA intenzivně očerňuje v médiích, v tiskovinách
OSA adresovaných autorům, dramaturgům,
hudebním režisérům, nakladatelům. Má hudba se všude přestává používat
- dosud měla dle přiznání ředitele OSA
několikanásobně větší užití
než nejznámější české a zahraniční skladby. |
|
1997
- po Petrovi Jandovi se stává předsedou výboru OSA jeho údajný bratranec
Luboš Andršt. |
LN: Časopis Týden složil zprávu o vaší kandidatuře z názvů vašich písní,
deník Právo vám zase prorokuje, že pokud se do Senátu dostanete, tak jedině
kvůli své známé tváři.
PJ: Já ale v Senátu
nevidím moc lidí, kteří by se tam dostali kvůli svým politickým schopnostem.
Lidi navíc senátní volby dost ingnorují, takže je to vždy o známější tváři.
Navíc si myslím, že mám dobrou pověst a mám pocit, že si mě lidi
váží. |
|
LN: A nemáte pocit, že vám tu pověst, alespoň mezi muzikanty, pošramotilo
vaše působení v Ochranném svazu autorském?
PJ: Pokud ano, tak
je to strašná nespravedlivost! Protože já jsem tam odvedl obrovskej kus
práce. Jen předělat totáčskou organizaci na moderní ochranku!
Předělat komplet legislativu, předělat prakticky všechno, napojit se na
Evropu a svět. Pokud mě za to někdo nemá rád, tak mi strašně křivdí.
|